The beginning of a new adventure - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu The beginning of a new adventure - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu

The beginning of a new adventure

Blijf op de hoogte en volg Coen

13 September 2013 | Verenigde Staten, State College

Het is zover, na het vieren van ons mam haar 50ste verjaardag (sorry mam) kon het voorbereiden dan echt beginnen. Kamer in Maastricht overdragen, naar de kapper, papieren uitprinten, laatste spullen kopen en natuurlijk mijn koffer pakken.

Donderdagochtend 22 augustus was het zover. Na ’s ochtends vroeg thuis afscheid te hebben genomen ben ik met mijn ouders vertrokken naar het vliegveld in Brussel. Samen met Mandy ingecheckt om vervolgens van onze ouders afscheid te nemen en te beginnen aan onze 14 uur durende reis. Allereerst van Brussel naar Philadelphia 8,5 uur, maar wel stoelen bij de nooduitgang, dus we hadden veel beenruimte. De vlucht verliep prima en veilig geland op Amerikaanse bodem. Door de duane, koffer ophalen, afgeven, security again en naar de gate voor ons volgende vliegtuig. Alles verliep volgens plan totdat er ineens noodweer uitbrak boven Philadelphia. Er mochten geen vliegtuigen meer opstijgen of landen, dus wachten was onze enige keus. Na 1,5 uur steeg het vliegtuig op en driekwartier later waren we in State College waar Diandra (Amerikaanse studente) ons op stond te wachten. Inchecken, eten en eindelijk slapen.

Mijn kamer is prima, mijn kamergenoot minder. Communiceren is erg lastig. Hij is erg stil, verlegen en ongeïnteresseerd. Van de andere kant ik heb geen last van hem. De volgende dag (pap, ja jij was jarig) alle papieren laten controleren, zodat we legaal in het land zijn. In het weekend de “stad” (ter grootte van een dorp) verkend en uit eten geweest met de hele groep van het programma.

We kwamen er al meteen achter dat ze hier erg strikt zijn met de leeftijdscontrole van 21 jaar voor alcohol. Zo gingen Mandy en ik de eerste avond uit eten en bestelden een biertje. Er werd ons meteen om ons paspoort gevraagd. Mandy had haar paspoort bij. Ik had hier helemaal niet aan gedacht en wist niet dat ze zo streng controleren. Had alles bij (rijbewijs, ID), maar was mijn paspoort vergeten en als internationale student ben je verplicht je te indentificeren met paspoort en visa. Helaas dus geen alcohol voor mij. Mandy kreeg echter ook geen biertje, omdat ik mijn paspoort niet bij had. Je moet daar namelijk 25 jaar of ouder voor zijn. De week erop was de eerste lesweek en dit was voornamelijk introductie van alle vakken, waardoor we ’s avonds vaak de stad in zijn geweest MET paspoort.

En toen was het alweer weekend. Sky (Amerikaanse student) vierde vrijdag zijn verjaardag. Allereerst met de hele groep gebarbecued, zodat we een goede bodem hadden voor het beerpongen. Met typisch Amerikaanse bekers werd dit spel gespeeld en samen met Stefanie was ik een topteam dat moeilijk te verslaan was (nadeel is dat je moet blijven drinken).
Deze avond was zeer geslaagd en een top introductie to the States!

• 13 September 2013 - 23:18

Ella:

Ja, weer een nieuw avontuur. Have a good time!

• 14 September 2013 - 16:44

Lizet Bressers:

Hoi Coen.
    Geniet van het student zijn!
    En je moet zeker een keer naar New York en Washington gaan, dit zijn echte wereldsteden!
    Veel groeten, Christian Lizet Maartje en Tom.

• 14 September 2013 - 17:09

Harrie En Toos:

Hoi Coen
    Weer volop avonturen gaan we weer van genieten .Veel plezier daar en hou ons op de hoogte

• 19 September 2013 - 20:59

Iris:

Lieve Coen,

Leuke foto's en leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en naar de foto's van je school en de campus ;)!
    Enjoy!

X

• 22 September 2013 - 18:44

Diane En Loed:

Hallo Coen,
    Weer een nieuw land met nieuwe gewoontes. Alles moet daar groot, groter, grootst.
    Heel veel plezier. Wij volgen je verhalen op de voet.
    Groetjes,
    fam. Van Sambeeck