Philadelphia - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Coen

28 September 2013 | Verenigde Staten, State College

Na een introductieweek en een “echte” lesweek was het tijd om naar Philadelphia te gaan. Je zult wel denken gaat hij nu al weer weg. Ja inderdaad, het derde weekend en tijd voor een uitstapje naar Philadelphia (de grootste stad van de staat Pennsylvania). Het is hier namelijk erg druk met school, dus vandaar dat we zoiets hadden van nu kan het nog, dus laten we maar meteen gaan.

Vrijdagmiddag na onze Spaanse les vertrokken met de Nederlandse studenten naar Philadelphia. Vertrokken met de bus naar het oosten, vijf uur om precies te zijn. ’s Avonds rond 19.00 uur kwamen we aan in het hostel en na ons geïnstaleerd te hebben gingen we de stad in om wat te eten. Lekker gegeten nog wat gedronken en optijd gaan slapen, want de volgende dag hadden we immers een druk programma.

’s Ochtens vroeg opgestaan om gaan te ontbijten in een Amerikaanse Diner. Spek met ei en toast. Na een goede bodem was het tijd om te beginnen aan onze eerste tour die we hadden geboekt. Een history tour van 2 uur langs de belangrijkste historische plekken in Philadelphia. Wow... wat weten wij weinig van de Amerikaanse geschiedenis zeg! De namen en jaartallen vlogen in het rond en 2 uur was dan ook lang genoeg. Philadelphia (wat vaak Philly wordt genoemd) staat vooral bekend om de oude binnenstad met de Independence Hall and the Liberty Bell. Zoals de woorden al zeggen, onafhankelijkheid en vrijheid dus. In Philadelphia in de Independence Hall werd namelijk de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring aangenomen en de Liberty Bell is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat dus als symbool voor vrijheid in het algemeen.

Naast deze twee (belangrijkste) beziensbewaardigheden ook nog naar Benjamin Franklin’s post office geweest, waar we te zien kregen hoe vroeger de kranten werden gedrukt. En nog een bezoek gebracht aan Betsy Ross House, Betsy Ross was de vrouw die de eerste Amerikaanse vlag heeft genaaid. Weten jullie trouwens wat de betekenis is van de symbolen in de Amerikaanse vlag? De eerste vlag door Betsy gemaakt had 13 sterren en 13 afwisselende rode en witte strepen voor iedere orginele staat. Tegenwoordig telt de vlag 50 sterren die ieder één staat van het land vertegenwoordigen. De 13 strepen zijn gebleven. De rest van deze historische tour zal ik jullie besparen (ik heb toch meer onthouden dan ik dacht).

’s Middags was het tijd voor onze volgende tour (ook weer geheel gratis). Een vier uur durende tour die we te voet zouden gaan afleggen. Deze tour ging langs de wat minder bekende bezienswaardigheden van de stad. Zo hebben we een bezoek gebracht aan South Street, Mural Mile and the Italian Market waar we naast het bezoeken van de vele marktkraampjes op aanraden van de gids een mega vet broodje met beef (het vet droop eruit) hebben gegeten (zie foto, wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar). Het heerlijke ambachtelijke ijs is wel een aanrader! Daarna ook nog een bezoek gebracht aan de Reading Market, LOVE Park en de Magic Gardens. Magic Gardens is een huis en tuin volledig bekleed met mozaïek, van keukentegels tot fietswielen en lege glazen flessen tot wc potten. Al met al een bomvolle maar erg leuke dag. ’s Avonds lekker uit eten geweest en eens wat anders gegeten dan het standaard menu op de campus. Vervolgens nog even het uitgaansleven in Philadelphia verkend. Het viel ons een beetje tegen, maar misschien komt het omdat we toch niet de juiste uitgaansgelegenheden hadden gevonden en moeten we nog eens terug!

En toen was het alweer zondag. Onze bus vertrok vroeg in de middag, dus toch redelijk optijd opgestaan. Allereerst weer gaan eten in de diner. Daarna de Liberty Bell nog even van dichtbij gaan bekijken, want je kunt immers niet in Philadelphia zijn geweest en deze niet met eigen ogen hebben gezien! Omdat we nog wat tijd over hadden zijn we via “the Parkway” (de Champs-Elysées van Philadelphia), waar we de Nederlandse vlag hebben gespot, nog naar de trappen voor het Museum of Art geweest. Deze trappen staan beter bekend als de “Rocky Steps” die een belangrijke rol speelde in de gelijknamige film Rocky.

Voordat we weer vertrokken moest de befaamde Philly cheese steak nog worden gegeten. Met een volle maag en een druk weekend achter de rug hebben we in de bus naar huis lekker kunnen slapen. Ik vond het heerlijk om even een weekend een grote stad te bezoeken en wat meer van het land te zien!

• 29 September 2013 - 17:30

Harrie En Toos:

Hoi Coen weer hele verhalen over je avonturen.
    Leest lekker weg.
    Geniet ervan
    Groetjes Harrie en Toos

• 30 September 2013 - 07:30

Pa En Ma :

Heey Coen,
    Weer mooie verhalen. We krijgen bijna zin om op bezoek te komen.
    Ook leuke foto,s.

Lieve groetjes uit Reusel.

• 30 September 2013 - 20:16

Diane En Loed:

Tjonge Coen,
    Leuke foto's en verhalen. Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten van jouw avonturen.
    Groetjes en vergeet niet te genieten.
    Diane en Loed

• 05 Oktober 2013 - 02:16

Rik:

Echt leuke verhalen altijd om te lezen, je zou zo schrijver kunnen worden haha! klinkt leuk iig, wanneer mag ik langs komen?

• 17 Oktober 2013 - 08:11

Trudi Van Loon:

Hoi Coen,
    Heb net je verslagen en foto's bekeken......wauw, ik hoef niet te vragen of je het daar naar je zin hebt.
    Het plezier spat van de foto's af! Je bent inmiddels een echte wereldburger geworden, komt daar de naam cityhopper vandaan?
    Knap hoor, zoals jij jouw studie route uitstippelt.
    Hopelijk lukt het je om volgend jaar je stage op de verenigde Emiraten ( tenminste dat is wat ik heb gehoord) te gaan lopen.
    Heel veel groeten uit Reusel
    ook van Anneke, Moniek en Jos