Excursion to Washington DC en New York - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu Excursion to Washington DC en New York - Reisverslag uit State College, Verenigde Staten van Coen Sambeeck - WaarBenJij.nu

Excursion to Washington DC en New York

Blijf op de hoogte en volg Coen

29 December 2013 | Verenigde Staten, State College

Het duurde even, maar hier dan toch weer een berichtje. De tijd is voorbij gevlogen en ik sta weer op Nederlandse bodem. Mede doordat we erg veel moesten doen voor school ging de tijd heel snel. Maar naast de vele examens, quizzes, presentaties en projecten hadden ze ook nog wat anders voor ons georganiseerd en daar gaat dit verslag over.

Op het begin van het semester werd ons verteld dat we twee opeenvolgende weekenden vrij moesten houden, want in deze weekenden gingen we een bezoek brengen aan Washington en New York. Wij waren helemaal blij en begin november was het dan zover.

Het eerste weekend gingen we naar Washington. Speciale plaatsen waren er voor ons vrijgehouden en met ongeveer 30 studenten van Penn State gingen we naar Hilton Wordwide voor een real estate / development meeting. Donderdagavond met Halloween kwamen we aan in het hotel waar we 1 nacht zouden verblijven. Een dinner was er voor ons geregeld en omdat we Halloween moesten missen hadden ze een speciale Halloween film voor ons geregeld..haha. Na deze film hadden we de rest van de avond voor onszelf. Gezellig nog wat gedronken in het hotel, want we moesten immers de volgende ochtend weer vroeg op.

’s Ochtens vroeg op en aan het ontbijt waar we meteen welkom werden geheten door Hilton. Gedurdende de dag hebben we veel interessante bijeenkomsten gehad met verschillende personen die waren gespecialiseerd in een van de gebieden van real estate en development. Ook nog een tour door het hotel en de eigen biologische tuin van het hotel / restaurant gehad. Deze dag enorm veel geleerd over deze speciale tak in de hospitality waar ik nog vrij weinig van wist. Mijn keuze voor de hospitality industry werd hier weer bevestigd, want er is zoveel meer dan het serveren en koken van gerechten!

Na deze interessante dag (vrijdag) was het tijd om weer naar huis te gaan. Echter vonden wij (Nederlandse studenten) het zonde om weer terug te gaan naar State College en zijn nog 2 nachten verbleven in het centrum van Washington. Zondagmiddag zijn we weer richting Penn State gegaan.
Natuurlijk hebben we tijdens deze extra 1,5 dag veel gezien van Washington. Zo hebben we onder andere een bezoek gebracht aan het Witte Huis (wat in het echt veel kleiner is dan op tv), Washington Monument, National World War II Memorial, Lincoln Memorial en Capitol Hill. Daarnaast ook gewoon lekker gegeten, uitgegaan en een drankje gedronken op het overdekte dakterras van het W hotel.

Deze 1,5 dag is voorbij gevlogen en natuurlijk veel te kort om alles van Washington te kunnen zien. Toch ben ik erg blij dat we hier nog wat langer zijn gebleven en een indruk hebben gekregen van deze stad. We hadden helaas geen tijd om nog een keer terug te gaan, maar ik denk zeker dat ik nog wel eens in Washington zal komen.

Na weer een drukke week op school was het het weekend daarna tijd voor New York. De school had wederom voor ons tickets geregeld en speciale plaatsen vrijgehouden. Deze excursie stond in het teken van de New York hotel show. Zaterdag vertrokken we met de bus naar New York. Eenmaal aangekomen in het hotel eerst ingecheckt. We moesten met z’n vieren één kamer met twee “twin size” bedden delen, lekker knus dus. De rest van deze dag was voor onszelf en we hebben toen een bezoekt gebracht aan Times Square, The Grand Central Terminal en de New York Public Library. Vervolgens ook nog even door Central Park gelopen, waar op dat moment een ware schaatsbaan was gebouwd. ’s Avonds nog wat gegeten en redelijk optijd gaan slapen.

Zondag begon de New York hotel show. De New York hotel show is er om je te oriënteren en om te netwerken voor een toekomstige baan. Vooraf aan deze excursie hadden we een voorkeur kunnen opgeven voor hotels en restaurants die je graag wilde bezichtigen. Helaas had bijna niemand zijn eerste keus. Zondag stond voor mij het W Downtown op het programma, waar we een korte rondleiding hebben gehad. Een moderne inrichting en een echt zakenhotel. Zondagavond hadden we een receptie waar veel Penn State alumni aanwezig waren en je dus onder het genot van een hapje en een drankje de mogelijk had om weer te netwerken. Ook werd tijdens deze receptie de “hospitality executive of the year award 2013” uitgereikt. Iedereen was behoorlijk moe na deze intensieve dag en daarom zijn we ’s avonds naar de bioscoop geweest. Hier hebben we in een enorme bioscoop in het hartje van New York de film Captian Phillips gezien. Leo en ik bestelden hier een medium beker met frisdrank en waren even vergeten dat we Amerika waren, waar medium voor onze begrippen extra large is.

Maandag was alweer onze laatste dag in New York en stond ook helemaal in het teken van de New York hotel show. ’s Ochtends moesten we vroeg opstaan om een bezoek te brengen aan Shake Shack. Ik had helemaal geen restaurant opgegeven, maar ben toch blij dat ik hier ben geweest. Met beperkte ruimte weten ze bij deze vestiging van Shake Shack een goede service te bieden en vooral lekker eten te serveren. Het restaurant ging gaat om 11.00uur open, maar om 10.30uur stond er al een rij van ongeveer 50 mensen en zo is dat iedere dag! We kregen een rondleiding, waren aanwezig bij de briefing en het concept werd door de manager aan ons verteld... van een hot dog kar naar een internationale restaurant keten die zich richt op pure producten. Aan het einde van de morgen kregen we een lunch aangeboden met een milkshake, vruchtensap, friet met een American cheese sauce en een Shackburger. Deze hamburger gemaakt van Angus beef is één van de lekkerste hamburgers die ik ooit heb gegeten!

’s Middags was het tijd om een bezoek te brengen aan het St. Regis hotel in New York. St. Regis is het meest luxe merk van Starwood. Zo heeft het St. Regis in New York bijvoorbeeld een butler op iedere verdieping en zijn de trappen gemaakt van marmer. Wow!! Dit hotel straalt echt luxe uit en ik ben blij dat ik dat heb mogen zien. Na een rondleiding door het hotel en een algemene informatie sessie was het tijd om terug te gaan naar de bus om terug te keren naar State College.

Na deze twee weekenden konden we weer volop aan de slag voor school, want de projecten, examens en quizzes gingen gewoon door. Penn State, bedankt dat jullie ons hebben meegenomen op deze twee excursies!